Załatwianie spraw obywateli przez stanowiska pracy Urzędu Gminy oraz jednostki organizacyjne gminy:
Wójt Gminy Tomasz Stupienko
tel. 95 759 12 11 wew. 32 (sekretariat UG)
e-mail: wojt@gorzyca.pl
przyjmuje interesantów w sprawie skarg i wniosków
- w każdy poniedziałek miesiąca w godz. od 8°° do l 6 30 (pokój nr 8)
Zastępca Wójta Anna Kwiek-Judycka tel. 95 759 12 11 wew. 32 (sekretariat UG)
e-mail: a.kwiek@gorzyca.pl
Wykonuje zadania Zastępcy określone odrębnymi zarządzeniami Wójta.
Sekretarz Gminy Anna Kwiek-Judycka t el. 95 759-12-11 e-mail: sekretarz@gorzyca.pl
- Koordynuje i zapewnia sprawne funkcjonowanie Urzędu Gminy i organizację jego pracy;
- Odbiera oświadczenia woli testatorów (sporządza testament).
Skarbnik Gminy Beata Gołębiowska
Tel. 95 759-12-11 w. 36; 97 759 18 86; e- mail: skarbnik@gorzyca.pl
- Koordynuje i nadzoruje gospodarkę finansową gminy.
Kierownik USC w Górzycy Katarzyna Strzelecka
Tel. 95 759 12 11 w.44; 95 759 18 94 ; e-mail: k.strzelecka@gorzyca.pl
Załatwia sprawy:
- wydawanie zaświadczeń do zawarcia związku konkordatowego
- sporządzanie aktu małżeństwa zawartego przed duchownym
- udzielanie ślubów - niekonkordatowych (zawieranie związku małżeńskiego?przez Kierownika USC)
- wydawanie dokumentów z ksiąg stanu cywilnego i potwierdzanie danych? osobowych
- zgłoszenie urodzenia dziecka
- zgon - rejestracja
- przyjmowanie oświadczeń o uznaniu dziecka
- nadanie medali za długotrwałe pożycie małżeńskie
z zakresu oświaty:
-dowóz uczniów do szkół, w tym uczniów niepełnosprawnych pobierających naukę poza terenem gminy
-prowadzenie Systemu Informacji Oświatowych
-zwrot dla pracodawców środków finansowych poniesionych na przyuczenie i naukę młodocianych
-inne sprawy związane z funkcjonowaniem szkół publicznych i niepublicznych, w tym rejestracja szkół i przedszkoli niepublicznych.
Zastępca Kierownika USC w Górzycy Kamila Hadryś
Tel. 95 759 12 11 w 43; 95 759 18 93; e –mail : k.hadrys@gorzyca.pl;
Zastępuje Kierownika USC w Górzycy oraz prowadzi sprawy z zakresu:
- przyjmowanie wniosków o wydanie dowodu osobistego
- nadawanie numeru PESEL
- sprawy meldunkowe
- aktualizacja stałego rejestru wyborców i wydawanie zaświadczeń w tym zakresie
- kontrola spełniania obowiązku szkolnego i obowiązku nauki dzieci i młodzieży
- przyznawanie stypendiów szkolnych,
- obsługuje punkt potwierdzający Profil Zaufany.
Kierownik Referatu Rozwoju Gospodarczego i Gospodarki Komunalnej Agnieszka Nerko
Tel. 95 759 1211 wew. 28; 95 759 18 78; e-mail: a.nerko@gorzyca.pl
koordynuje zadaniami referatu oraz nadzoruje Zakład Gospodarki Komunalnej w Górzycy w zakresie spraw komunalnych i mieszkaniowych. Ponadto bezpośrednio prowadzi sprawy:
- sprzedaż, dzierżawa nieruchomości zabudowanych i niezabudowanych oraz organizacja przetargów w tym zakresie
- podział nieruchomości
- odpisy dokumentów teczek gospodarstw
- wydawanie zaświadczeń o prowadzeniu gospodarstwa rolnego do celów emerytalno —rentowych i sporządzanie zeznań świadków
- udzielanie informacji o numerach Ksiąg Wieczystych
- współpraca z geodetami i rzeczoznawcami majątkowymi
- udzielanie informacji o przepisach prawnych dotyczących gospodarki nieruchomościami.
- prowadzenie spraw z zakresu rolnictwa i łowiectwa
Stanowisko pracy ds. budownictwa, inwestycji i gospodarki przestrzennej w Referacie Rozwoju Gospodarczego i Gospodarki Komunalnej Sławomir Czapłon
Tel. 95 759 12 11 w. 21; 95 759 18 71; e-mail: s.czaplon@gorzyca.pl
Załatwia sprawy:
- ustalenie lokalizacji inwestycji celu publicznego
- wydawanie decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu?- prowadzenie spraw studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy oraz udostępnienie do celów publicznych
- wydawanie postanowień dotyczących podziału nieruchomości
- prowadzenie inwestycji gminnych i prowadzenie obiektów budowlanych stanowiących własność gminy
- współpraca z Wydziałem Architektury i Budownictwa Starostwa
Powiatowego oraz Powiatowym Inspektorem Nadzoru Budowlanego w Słubicach w sprawie nadzoru budowlanego na terenie gminy
- prowadzenie spraw inwestycyjnych w zakresie zaopatrzenia w energię elektryczną, energię odnawialną i gaz .
- dokumentowanie współpracy Gminy Górzyca w stowarzyszeniu „Odra dla turystów „
Kierownik Zespołu ds. Funduszy UE i spraw organizacyjno-kadrowych Agnieszka Pilarska
Tel. 95 759 12 11; e-mail: a.pilarska@gorzyca.pl
Załatwia sprawy:
- Prowadzenie spraw związanych z zatrudnieniem pracowników urzędu i kierowników jednostek organizacyjnych, w tym przygotowanie organizacyjne w celu przeprowadzenia naboru - prowadzenie komisji socjalnej urzędu gminy - prowadzenie spraw BHP i p.poż. pracowników urzędu - współdziałanie z Państwową Inspekcją Pracy - prowadzenie spraw oświadczeń majątkowych - prowadzenie zadań z zakresu funduszu sołeckiego - współpraca z Powiatowym Urzędem Pracy w zakresie zatrudniania bezrobotnych w ramach prac publicznych i interwencyjnych oraz stażystów i praktykantów - obsługa organizacyjna wójta i sekretarza oraz przyjmowanie interesantów zgłaszających się do wójta i organizowanie im kontaktu z kierownictwem urzędu bądź kierowanie do właściwych komórek organizacyjnych urzędu - organizowanie spotkań i zebrań organizowanych przez wójta i sekretarza - obsługa kancelaryjna, przyjmowanie, wysyłanie i rozdzielanie korespondencji na zewnątrz i wewnątrz urzędu - obsługa elektronicznego systemu obiegu dokumentów w urzędzie - przygotowanie materiałów promocyjnych gminy na potrzeby gminnej strony internetowej - prowadzenie skarg i wniosków - wprowadzanie do BIP zarządzeń kierownika urzędu i przeprowadzonych kontroli - prowadzenie rejestru zarządzeń wójta jako kierownika urzędu - ewidencja upoważnień i pełnomocnictw - prowadzenie spraw kontroli wewnętrznej i zewnętrznej urzędu
Samodzielne stanowisko ds. samorządowych Grażyna Markowska Samodzielne stanowisko ds. księgowości podatkowej, windykacji finansowej i archiwum Eryka Biłyk Tel. 95 759 12 11 w. 33; 95 759 18 83; e-mail: e.bilyk@gorzyca.pl Samodzielne stanowisko ds. obronnych, zarządzania kryzysowego, zamówień publicznych i informacji niejawnych Ewa Kulica Samodzielne stanowisko pracy ds. informatycznych i telekomunikacji Tomasz Raźny Samodzielne stanowisko pracy ds. ochrony środowiska i gospodarki wodnej Gabriela Bajsarowicz tel. 795 12-11 w.42; 95 759 18 92; e-mail: g.bajsarowicz@gorzyca.pl Samodzielne stanowisko ds. gospodarki odpadami, gospodarki przestrzennej i dróg Ewelina Pakos Jednostka organizacyjna gminy: Zakład Gospodarki Komunalnej w Górzycy, ul. l Maja 14/2 Kierownik: Tomasz Stupienko Jednostka organizacyjna gminy Ośrodek Pomocy Społecznej w Górzycy, ul. Kostrzyńska 15 a Jednostka organizacyjna gminy (instytucja kultury) Jednostka organizacyjna gminy Jednostka organizacyjna gminy Przedmiotem działania Warsztatu jest rehabilitacja społeczna i zawodowa osób niepełnosprawnych finansowana przez PEFRON , które w orzeczeniu o stopniu niepełnosprawności uzyskały wpis upoważniający do uczestniczenia w terapii zajęciowej. Jednostka organizacyjna gminy Środowiskowy Dom Samopomocy wykonuje zadania określone w ustawie o ochronie zdrowia psychicznego, jest jednostką pobytu dziennego obejmującą wsparciem osoby upośledzone umysłowo (typ B) lub wykazujące inne przewlekłe zaburzenia czynności psychicznych (typ C).
-Kierowanie i koordynowanie pracą Zespołu ds. Funduszy UE oraz opracowywanie i realizacja projektów unijnych gminy ,
- Prowadzenie spraw osobowych pracowników urzędu
Samodzielne stanowisko pracy ds. organizacyjnych, sekretariatu i promocji gminy Justyna Kowalska Tel. 95 759 12 11 w. 32; 95 759 18 82; e-mail: ug@gorzyca.pl
Załatwia sprawy:
-
Tel. 95 759 12 11; e-mail: g.markowska@gorzyca.pl
- prowadzenie obsługi Rady Gminy i komisji oraz obsługa posiedzeń Wójta jako organu wykonawczego gminy
- udostępnianie informacji publicznej dotyczącej posiedzeń Rady Gminy i Komisji Stałych Rady Gminy
- prowadzenie i udostępnianie rejestru przepisów prawa miejscowego uchwalanych przez Radę Gminy oraz Wójta
- prowadzenie rejestru uchwał Rady Gminy i rejestru zarządzeń Wójta Gminy jako organu wykonawczego gminy
- gromadzenie i udostępnianie do wglądu publicznego oświadczeń majątkowych radnych Rady Gminy
- prowadzenie spraw sołectw gminy
- prowadzenie spraw związanych z wyborami samorządowymi , Sejmu i Senatu ,Prezydenta oraz do Parlamentu Europejskiego.
Samodzielne stanowisko pracy ds. podatków, opłat i funduszy strukturalnych dla rolnictwa Anna Poberecka
Tel. 95 759 12 11 w.33; 95 759 18 83; e-mail: a.poberecka@gorzyca.pl
Załatwia sprawy:
- podatek od środków transportowych (wymierzanie podatku, odroczenia, umorzenia, raty)
- podatek rolny ( wymierzanie podatku, odroczenia, umorzenia, raty)
- podatek od nieruchomości (wymierzanie podatku, odroczenia, umorzenia, raty)
- zwolnienia od podatku za grunty wyłączone z produkcji rolnej
- wydawanie zaświadczeń o wielkości gospodarstw rolnych (użytki rolne i ha przeliczeniowe) oraz o dochodzie z gospodarstwa rolnego
- wydawanie zaświadczeń o osobistym prowadzeniu gospodarstwa rolnego
- zwrot podatku akcyzowego wykorzystywanego do produkcji rolnej
- koordynacja i współpraca z Agencją Modernizacji i Restrukturyzacji Rolnictwa w Słubicach w zakresie dopłat bezpośrednich dla rolników.
Załatwia sprawy:
- wydawanie zaświadczeń o niezaleganiu w podatkach lub stwierdzające stan zaległości
- egzekucja podatków i opłat lokalnych oraz należności wynikających z zawartych umów cywilno- prawnych oraz za odpady komunalne (śmieci)
- współpraca z organami egzekucyjnymi (Urząd Skarbowy i Komornik w zakresie ściągania zaległości podatkowych oraz innych należności)
- wydawanie innych zaświadczeń podatkowych
- zaopatrzenie materiałowe Urzędu Gminy
- prowadzenie archiwum zakładowego.
Tel. 95 759 12 11 w. 41; 95 759 18 91; e-mail: e.kulica@gorzyca.pl
Załatwia sprawy:
- rejestracja przedpoborowych i pobór;
- nadawanie świadczeń osobowych i rzeczowych na rzecz sił zbrojnych i obrony cywilnej;
- nadawanie przydziałów osobowych do formacji obrony cywilnej;
- prowadzenie innych spraw z zakresu zarządzania kryzysowego
- pełnienie funkcji Pełnomocnika Wójta Gminy ds. informacji niejawnych
- prowadzenie centralnego rejestru umów zawieranych przez Gminę
- prowadzenie przetargów na zamówienia publiczne.
Samodzielne stanowisko ds. działalności gospodarczej , spraw społecznych i ochrony danych osobowych Ewa Piechota
Tel .759-12-11 wew. 26; 97 759 18 76; e-mail: e.piechota@gorzyca.pl
Załatwia sprawy:
- wpis, zmiana i wykreślenie z ewidencji działalności gospodarczej;
- wydawanie i cofanie zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych.
- wydawanie decyzji na prowadzenie zgromadzeń i imprez masowych
- z zakresu kultury i sportu , w tym prowadzenie Rejestru instytucji kultury na terenie gminy
- prowadzenie rejestru zawartych porozumień międzygminnych
- dokumentowanie współpracy gminy w Stowarzyszeniu Gmin Polskich Pro Europa Viadrina.
- sprawy zdrowia , w tym oświata i profilaktyka zdrowotna i funkcjonowanie aptek
- prowadzenie spraw z zakresu ochrony danych osobowych
- współpraca z organizacjami pozarządowymi , opracowywanie programów współpracy i organizowanie konkursów ofert na realizację zadań publicznych oraz rozliczanie dotacji .
-współpraca z policją.
tel. 795 12-11 w.40; 95 759 18 90; e-mail: tomek@gorzyca.pl
Prowadzi sprawy:
- nadzór na prawidłowym funkcjonowanie sieci komputerowych w urzędzie oraz w jednostkach organizacyjnych gminy
- wdrażanie programów komputerowych i ich aktualizacja
-administrowanie w porozumieniu z Sekretarzem Gminy Biuletynem Informacji Publicznej i internetową stroną gminy
-obsługa informatyczna wyborów
-administrowanie komputerowe bezpieczeństwem danych osobowych .
Prowadzi sprawy:
- wydawania zezwoleń na wycinkę drzew
- wydawanie zezwoleń na świadczenie usług komunalnych,
- prowadzenie postępowania w zakresie ocen oddziaływania na środowisko
- nadzór nad przestrzeganiem Regulaminu porządku i czystości w gminie
-sprawy z zakresu ochrony przyrody i lasów oraz zwierząt,
- sprawy z zakresu ochrony powietrza atmosferycznego
-prowadzenie Funduszu Ochrony Środowiska i przyjmowanie wniosków o usuwanie azbestu
-współpraca z CZG -12 i dokumentowanie spraw związanych z przynależnością gminy do Celowego Związku Gmin CZG-12
- prowadzenie spraw z zakresu gospodarki wodnej . w tym melioracja szczegółowa i podstawowa oraz współpraca z Wojewodą w zakresie spraw gospodarki wodnej dot. kanałów i rzek
-z zakresu ochrony przed powodzią.,
tel. 95 759 -12-11 wew. 27; 95 759 18 77; e-mail: e.pakos@gorzyca.pl
Prowadzi sprawy:
1) Prowadzenie bazy danych właścicieli nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych na podstawie deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami,
2) Prowadzenie postępowań dotyczących wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi,
3) Prowadzenie sprawozdań i analiz z zakresu gospodarki odpadami oraz przyjmowanie sprawozdań od przedsiębiorców,
4) Prowadzenie spraw związanych z rejestrem działalności regulowanej,
5) Bieżący kontakt z przedsiębiorcą wykonującym usługi w zakresie zawartej umowy z ZGK ( harmonogram odbioru odpadów, obsługa PSZOK, inne ustalenia wynikające z umowy) oraz bieżący kontakt z sołtysami w tym zakresie,
6) Przygotowywanie dokumentacji rozliczeniowej z przedsiębiorcą,
7) Wydawanie wypisów i wyrysów z planu zagospodarowania przestrzennego,
8) Prowadzenie gminnej ewidencji zabytków
9) Prowadzenie spraw z zakresu drogownictwa oraz współpraca z innymi zarządcami dróg publicznych,
10) Prowadzenie spraw z zakresu komunikacji pasażerskiej PKS i PKP,
Maria Hołubowicz Przewodnicząca GKRPA
Tel. 759-15-27, 759-11-41 (OPS w Górzycy)
Pełni funkcję Przewodniczącej Komisji ds. rozwiązywania problemów alkoholowych .Komisja odbywa posiedzenia raz w miesiącu oraz członkowie komisji pełnią dyżury w każdy pierwszy wtorek miesiąca w OPS w Górzycy , który jest siedzibą komisji. Realizatorem Gminnego Programu Rozwiązywania Problemów Alkoholowych jest Ośrodek Pomocy Społecznej w Górzycy.
Tel. 759-12-73; e-mail: zgk@gorzyca.pl
Kieruje Zakładem, którego przedmiotem działania jest zaspakajanie zbiorowych potrzeb wspólnoty samorządowej gminy Górzyca poprzez prowadzenie zadań własnych gminy w zakresie gospodarki komunalnej, a w szczególności:
- administracja komunalnymi zasobami mieszkaniowymi i lokalami użytkowymi, w tym zawieranie umów najmu na lokale mieszkalne i użytkowe,
- obsługa wodociągów i zaopatrzenie w wodę, w tym zawieranie umów na dostarczanie wody i naliczanie opłat za wodę
- obsługa kanalizacji, usuwanie i oczyszczanie ścieków, w tym zawieranie umów na odprowadzanie ścieków i naliczanie opłat za odprowadzanie ścieków
- prowadzenie cmentarzy komunalnych i pobieranie opłat
- utrzymanie czystości i porządku oraz zieleni, parków komunalnych;
- prowadzenie targowisk i przystanków autobusowych;
- załatwianie spraw z zakresu wydawania zezwoleń na włączanie się do sieci wodociągowej i kanalizacyjnej.
- nadawanie numerów porządkowych nieruchomości oraz kontrola w tym zakresie
- nadzór na oświetleniem ulicznym w gminie
- prowadzenie zezwoleń na utrzymanie psa rasy agresywnej i ich ewidencja oraz wyłapywanie psów.
Kierownik: Edyta Danicka Tel. 95 759 15 27 ; e-mail: ops@gorzyca.pl
Kieruje Ośrodkiem Pomocy Społecznej, który jest bezpośrednim organizatorem i wykonawcą zadań zleconych i zadań własnych gminy w zakresie pomocy społecznej na terenie Gminy Górzyca.
Ośrodek jest realizatorem Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.
W Ośrodku załatwiane są sprawy z zakresu świadczeń rodzinnych, alimentacyjnych oraz 500+. Przy OPS działa Klub Seniora .
Jednostka organizacyjna gminy (instytucja kultury) Gminny Ośrodek Kultury w Górzycy ul. Polna 8/2 Dyrektor: Małgorzata Gniewczyńska
Tel. 95 759 12 36; e-mail: gok@gorzyca.pl
Kieruje Ośrodkiem, którego podstawowym celem jest zaspokajanie zbiorowych
potrzeb wspólnoty w zakresie tworzenia, upowszechniania kultury i edukacji
kulturalnej.
GOK administruje Centrum Spotkań Polsko-Niemieckich w Górzycy oraz
świetlicami wiejskimi. Realizuje również sprawy z zakresu kultury fizycznej,
sportu i turystyki. zarządzając także Kompleksem Sportowo –Rehabilitacyjnym w Górzycy .
Prowadzi:
- wynajem sal oraz urządzeń znajdujących się w świetlicach wiejskich oraz CSPN Kompleksie Sportowo –Rehabilitacyjnym
- wynajem ośrodka wypoczynkowego nad jeziorem w Żabicach;
- ewidencjonowanie zawiadomień imprez artystycznych i rozrywkowych organizowanych przez osoby fizyczne i inne podmioty.
- prowadzi pracownię kulturalną dla dzieci w wieku od 4-5 lat.
Gminna Biblioteka Publiczna w Górzycy
Siedziba mieści się w Centrum Spotkań Polsko - Niemieckich
Ul. Polna 8/2 Dyrektor: Alicja Kucharczyk
Tel. 759 12 51; e- mail: bibliotekagorzyca@wp.pl
Biblioteka prowadzi wypożyczalnię i czytelnię w Górzycy oraz filię biblioteczną w
Czarnowie, obie biblioteki są wyposażone w sprzęt komputerowy do nieodpłatnego korzystania przez czytelników pozyskanego w ramach programu „ IKONKA”. Prowadzone są też punkty biblioteczne w Pamięcinie i Żabicach.
Jednostka organizacyjna gminy Szkoła Podstawowa im. Władysława Broniewskiego w Górzycy Ul. Wolności 17 ?Dyrektor: Ewa Thiemann
Tel. 7- 59- 12- 28; e mail: zespolszkol@autograf.pl
Szkoła Podstawowa im. Kresowian w Czarnowie
Ul. Plac Wolności 8
Dyrektor: Marta Lipok
Tel.7-59-12-79; e-mail: spkresowianie@poczta.onet.pl
Warsztat Terapii Zajęciowej w Żabicach
Ul .Października 12
Kierownik Monika Karasińska
Tel. 95 759 12-08; e-mail: wtz@gorzyca.pl
Środowiskowy Dom Samopomocy w Górzycy
ul. Kostrzyńska 15 a; tel. 95 759 15 27; e- mail: sds@gorzyca.pl
Kierownik: (obecnie osoba zastępująca Edyta Danicka do czasu wyłonienia kierownika w konkursie)
Skierowanie do ŚDS wyżej wym. osób następuje w drodze decyzji administracyjnej Kierownika Ośrodka Pomocy Społecznej w Górzycy.
Metadane | Drukuj | Historia zmian |
Metadane
Źródło informacji: | Tomasz Raźny |
Data utworzenia: | (brak danych) |
Wprowadził do systemu: | Tomasz Raźny |
Data wprowadzenia: | 2009-02-16 08:49:22 |
Opublikował: | Tomasz Raźny |
Data publikacji: | 2009-02-16 09:03:11 |
Ostatnia zmiana: | 2024-05-08 07:51:11 |
Ilość wyświetleń: | 23855 |